3 Ekim 2009 Cumartesi

Gemi ile seyahat

Bugün Eminönünden Kadıköy'e geçmek için vapura bindim. Son üç aydır İstanbul'a git gel yaparken karşıya geçmek için vapur kullanıyorum. Her binişimde de bunun beni ne kadar rahatlattığını farkediyorum. Eminönünden Kadıköy'e ilk geçişimdi bu.

Her zaman yaptığım gibi varolmanın dayanılmaz hafifliğiyle o nefis manzarayı içime çektim. Tarihin hiç eskimeyen yüzünün şehre kattığı anlamı bir kez daha hissettim. Bir kez olsun üzerine çıkıp da aşağıları seyredemediğim Galata Kulesi'ni...

Daha sonra, bir kaç gündür gördüğüm bu yolcu gemisini düşünmeye başladım. Altı-yedi katlı otel şeklinde tasarlanmış muazzam bir gemi. Balkonları bile var. Tahminime göre dünya turu yapan bu gemi üç beş günlüğüne İstanbul'da mola vermiş ve dünyadaki bir sürü şehri gezecek.

Bugün, büyük bir gemi ile dünya turu yapabilecek kadar istekli olduğumu ve hayatımı düzene sokup, dünya turunu gerçekleştirmem gerektiğini anladım. Buna ihtiyacım var.

8 yorum:

. dedi ki...

ömürr web sitenide inceledim.yorum yazmada biraz sıkıntı yaşadım ordan.burdan yazayım dedim.güzel.ortak şeyler var.mesela izmit,olasılıksızlık...incelemeye devam ediyorum..

Ömür dedi ki...

hoşgeldiniz :) sitede yorum kısmında sorun olduğunu bilmiyordum söylediğiniz iyi oldu, düzeltmeye çalışırım. adam fawer'ın empati'sini okudum en son belki onu da okumuşsunuzdur.

. dedi ki...

empati yarım şu an elimde dolaşıyor.üstüne başka kitaplar bitirdim.olasılıksızlık kadar ilgimi çekmedi.ama sonu güzel bitecek galiba..

Ömür dedi ki...

evet olasılıksız kadar güzel değil. aslında sonunu çabucak bitirivermiş yazar. acelesi vardı galiba :)

böcük dedi ki...

bu site fikri çok hoş olmuş bence :D insanın istanbulda öğreneceği o kadar çok şey var ki, burayı bol bol güncel tutarsın ve bizde zevkle okuruz umarım :D

ne zaman karşıya geçecek olsam bende görürüm bu yolcu gemilerinden. ve her seferinde derin bir ahhh çekip başlarım "ah o gemide bendeeeeee olsaydımmm açık denizlereeee yoool alsaydım" diye mırıldanmaya :D

Ömür dedi ki...

sağol böcük. güncel tutmaya çalışacağım, mesela haftada 1 yazara :)

Berrin dedi ki...

gemiyle dünya turu yapmadım ama, iki ayrı ülkeye buna benzer bir gemiyle seyehat ettim. çok keyifli cidden. hava şartları iyi ise gemide olduğunuzu yalnızca gece yastığa baş koyunca anlıyorsunuz..motor sesi ve hafif sallantıdan.
yinede insanın ayagının karadan kesilmemesinden yanayım :)

Ömür dedi ki...

yaz için ufaktan araştırmalara başladım, dediğiniz gibi iyi havada gemiye binmek lazım :) fırtına falan olur sonra batmayalım :)