10 Şubat 2010 Çarşamba

Rahmi Koç Müzesi

Bir gün internette tesadüfen "İstanbul'da mutlaka görülmesi gereken yerler" şeklinde arama yaparken, Rahmi Koç Müzesi'nin ne kadar da çok önerildiğini farkettim. Tanıdıklarıma bahsettiğimde mutlaka görmelisin dediler. Böylelikle yaklaşık 15 gün önce bu müzeyi gezmiş oldum.
Fotoğraflarda önceliği müzenin en beğendiğim bölümü olan eski arabalara veriyorum. Sayıları o kadar çok ki sayamadım. Anadol'lar, Chevrolet'ler, Cadillac, Lilcoln ne ararsanız vardı. Hepsi de o kadar bakımlı ki insan ister istemez dokunmak istiyor.

Eskiden Kadıköy-Moda seferini yapan tramway da bir şekilde satın alınmış ve Lokomotif ve tramwaylar bölümüne konulmuş.
Bu görüntü çok hoşuma gitti. Londradaki çift katlı hani o çok sevdiğimiz kırmızı otobüsler varya, bunu da getirmişler müzeye. Hatırası nedir bilmiyorum; ama uçağı taşıyormuş gibi bir izlenim vermesi fotoğraf karelerini bayram ettiriyor. Hem uçakla hem de otobüsle hatıra fotoğrafı çektirdim ben de.
Rahmi Koç'un deniz yoluyla dünya turu yaptığını bilmeyen yoktur herhalde. Gezdiği yerlerdeki anılarını; unutmamak için kimi zaman bir fotoğraf karesine, kimi zamansa aldığı eşyalara sığdırmış.
Şu turuncu tşört çok manalıydı, hoşuma gitti. Sanırım kendisi gezerken bu tşörtü de kullanmış. Türkçesi: "Belki de bunu -dünya turunu kastediyor- yapmak için çok yaşlıyım"

Burayı gezmek için geç kalmış mıyım dersem; Evet. Ve gerçekten İstanbul'da mutlaka görülmesi gereken yerlerden biriymiş.

1 yorum:

sigara dedi ki...

rahmi koç müzesi'ne hangi otobüsle gidildiği hakkında bilgi verir misiniz?